Med över 45 pass i veckan
har du aldrig tråkigt!

Läs mer om våra pass här

Spinning

Spinning är träningsformen som passar alla oavsett träningsvana samtidigt som det är en av de mest effektiva gruppträningsformerna. Du kan enkelt anpassa din ansträngningsnivå genom att öka och minska motståndet på cykeln. Du kan jobba efter egen kapacitet, dagsform och ditt eget mål. Med rätt teknik på cykeln är spinning skonsamt med låg skaderisk. Välj det som passar dig bäst!
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Spin Styrka

Ett fartfyllt roligt pass där kondition och styrka varvas. Konditionsdelen utförs på spinningcykeln och styrkan görs med egen kroppsvikt och vikter.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Polar Pulsspinning

Konditionsträning på cykel med pulsband som känner av din puls under hela passet. Instruktören vägleder så att du lättare kan hitta rätt träningsnivå. Med pulsträning låter du pulsen vara styrande i träningen. Du får ett perfekt träningsstöd för att hitta rätt nivå och öka din effekt och nå dina träningsmål.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Styrka med boll

Ett pass där vi använder pilatesbollen genom hela klassen tillsammans med vikter,hantlar och skivstång och den egna kroppen. Bålstabilitet genomsyrar hela klassen, vi jobbar igenom hela kroppen för att bygga upp styrka och balans.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

MRL

Ett pass med fokus på mage, rumpa och lår. Vi stärker och bygger upp respektive kroppsdel genom enkla effektiva övningar. Instruktören guidar dig igenom momenten på ett säkert och uppmuntrande sätt. Vi använder redskap som hantlar, gummiband men även din egen kroppsvikt.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Ryggympa

Ett pass med lite lugnare tempo utan hopp med fokus på muskulaturen kring mage, rygg och höft/bäcken. Vi tränar styrka, balans och rörlighet genom att använda gummiband,viktplattor eller andra redskap. Passar alla!
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Switching

Cirkelträning i gymmet på våra switchingmaskiner. Det som är speciellt med dessa är att du utför alla övningar stående. Bytena går snabbt eftersom du inte behöver göra några inställningar mer än motståndet. Passar alla.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Bål och Balans

Ett kort, intensivt konceptpass med fokus på att stärka bålen (mage och rygg) och de muskler som binder samman över- och underkropp samt träna balans.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Core

Styrkepass med fokus på bålmusklerna (mage och rygg) och de muskler som binder samman över- och underkropp. Rörelserna är idealiska för att stärka kroppens grundstomme, upprätt hållning samt bidrar till att förebygga skador. Intensiteten är låg eller medelhög. Bra nybörjarpass och även bra för träningsvana.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Multiträning

Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Styrka

Söker du enkel och effektiv muskelträning för kroppens större muskler, svaret heter FortGjort Styrka. Du använder din egen kropp som främsta redskap, vissa övningar kan utföras med gummiband och hantlar. Övningarna upprepas många gånger vilket ger bra flås (det tar vi inget extra för). Du kommer att känna dig härligt stark i hela kroppen efter passet!
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Skivstång

Träning med skivstång är både roligt och ger mycket bra uthållighetsträning. Under passet utför du traditionella skivstångs-övningar till peppande musik. Du tränar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

BODYPUMP®

Les Mills välkända styrkepass med stång och viktplattor, där du tränar igenom kroppen.Effektiv och utmanande uthållighets styrketräning i grupp. Instruktören vägleder viktval. Precis som på alla Les Mills program, släpps ny musik och koreografi var tredje månad.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Cirkelträning

Cirkelträning är en en funktionell klass för hela kroppen med betoning på styrka. Träningsmomenten sker stationsvis med utgångspunkt i intervallträning. Du använder din egen kroppsvikt, vikter eller andra redskap. Enkla, traditionella övningar utan krav på koordinationsförmåga eller taktkänsla.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

PulsJympa

PulsJympa har en släng av enkla aerobic-övningar och är lika enkelt som traditionell gympa med en kreativ touch. Gillar du träning med mycket fart så har du hittat rätt!
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Pulsträning

Pulsträning består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Step styrka

Effektiv intervallträning som ger både styrka och kondition. Enkla och roliga steg på en steplåda varvas med styrkeövningar med fokus på ben och säte. Längtar du efter starkare ben, rumpa och bättre flås, här har du din grej.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Träna med barn

En lättare form av cirkelträning tillsammans med ditt barn (upp till 2 år). Varierande övningar och pulsträning anpassat till dig som fått barn och vill komma igång efter graviditet och förlossning. Rekommenderar att du varit på efterkontroll hos din barnmorska innan du deltar första gången. Medtag filt till barnet att ligga på. Pappor är givetvis lika välkomna.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Workout of the Day

Workout of the day körs i gymmet och är en effektiv 30 minuters klass. Vi fokuserar på att använda hela kroppen i en ständig variation av övningar och repetitioner. Det är enkelt att skala ner övningarna efter egen förmåga så att alla kan vara med.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Tabata

Tabata är en form av högintensiv intervallträning, där du på kort tid kan uppnå stora träningsresultat konditions- och styrkemässigt. Träningsformen är smart upplagd då du blandar högintensiva övningar med kort vila under en förutbestämd tid. Passar dig som vill ha tuff och effektiv träning och har träningsvana sedan tidigare.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Flex

Ett rörlighetspass där vi fokuserar på dynamisk rörlighet kring bål, skuldergördel, ben- och bäckenmuskulatur, rotationer, och stretch. Övningarna genomförs med träskaft, egen kroppsvikt samt på träningsmatta.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

BODYBALANCE®

Ett pass med inspiration från yoga,tai chi och pilates. Du tränar balans,rörlighet och avspänning. Koncentration och närvaro för kropp & själ. passar alla. Precis som på alla Les Mills program, släpps ny musik och koreografi var tredje månad.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Dansglädje

Att dansa är så existentiellt, glatt och lustfyllt. Alla dess parametrar är perfekta motivationsfaktorer. Träning som ger mer än den fysiska komponenten. En rolig och dansinspirerad konditionsklass med stegkombinationer till musik. En rolig klass som tränar rytmkänsla, kroppsuppfattning, koordination, kondition och rörlighet. Kom och släpp loss och känn glädjen i kroppen!
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar

Stepglädje

Intensivt, fartfyllt och glädjefullt pass med förkoreograferade stegkombinationer på en step up-bräda. Passet är bra för att förbättra kondition samt stärka stora muskelgrupper som säte och lår.
m
m
t
t
o
o
t
t
f
f
l
l
s
s
Veckodagar